+Més

Servei d’alimentació i monitoratge a les escoles.

- – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - -

+Més Eficiència Social som un grup de professionals de diversos àmbits que des de fa molts anys ens relacionem amb l’Escola a través de la restauració col·lectiva, la psicopedagogia, el lleure, el treball social o l’emprenedoria. El 7 de maig de 2013 ens vam presentar públicament a Terrassa.

Oferim un coixí d’atenció als infants més extens i de més qualitat, nutricional, pedagògic i de recursos per a les famílies. Que faci de la crisi una oportunitat d’eficiència social i a través d’una alimentació ecològica i de km 0, amb seguretat pel que fa a dietes especials i amb atenció concertada entre famílies i dietistes.

Un espai del migdia on els infants puguin triar i descansar. Amb un monitoratge format per atendre infants amb necessitats especials: sensorials, cognitives, transtorns de dèficit d’atenció i hiperactivitat o transtorn autista.

Volem un projecte que ajudi a la cohesió social: Reinvertim tots els excedents que s’obtinguin en beques de menjador. Creem Mercats d’Intercanvi de béns, serveis i coneixement entre les famílies de les escoles, i incorporem la moneda social Ecosol.  Dediquem l’1% de mercaderia al Banc d’Aliments a través dels nostres proveïdors.

Treballadors/es: 30
Socis: 6
Pressupost 2013: 450.000 euros

- – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - -

SERVEIS

  • Gestió de dinars en menjadors escolars.
  • Gestió de monitoratge en menjadors escolars.
  • Gestió de cuina i menjador per a residències de gent gran.
  • Servei d’assessorament psicopedagògic per a canguratges amb necessitats especials.

- – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - -

CLIENTS

  • Escola la Font de l’Orpina (Vacarisses)
  • Escola Pau Casals (Vacarisses)
  • Escola Bressol el Xic (Vacarisses)
  • Escola Bressol el Cuc (Vacarisses)

- – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - -

PROJECTES PROPIS A DESTACAR

EL MERCAT DELS INFANTS  I LES FAMÍLIES:
Es tracta de construir un mercat d’intercanvi de béns i temps a l’entorn escolar. Creant un espai on les famílies es puguin connectar entre elles per intercanviar béns, serveis i coneixement, aprofitant la proximitat i coneixement que tenim de l’entorn, com per exemple, de l’Espai del Migdia de les Escoles de Vacarisses que gestionem.

Aquest projecte l’estem treballant conjuntament amb un partner de l’entitat STRO, la TiC de Catalunya anomenada UBIQUAT.

Iniciarem el projecte del Mercat d’Intercanvi amb els infants i famílies de Vacarisses el tercer trimestre d’aquest curs escolar, fent una festa per donar peu a l’intercanvi i començar amb un aire festiu i col.lectiu, per exemplificar-lo. Utliitzarem com a moneda de canvi l’ECOSOL i muntarem una caseta per explicar i practicar amb la plataforma virtual creada per transaccionar bens, serveis i coneixement.

CONVENI AMB CST  (Consorci Sanitari de Terrassa)
PEL LIVINGLAB DE TORREBONICA
El projecte té com a objectiu potenciar el coneixement compartit entre les empreses i entitats que generen coneixement de nutrició i salut amb la societat, actualment només consumidora d’aquest coneixement. Volem unes famílies, uns infants i uns docents que participin en el coneixement sobre nutrició i salut que puguem generar des del livinglab, que el CST, conjuntament amb l’Ajuntament de Terrassa, la Universitat Autònoma i altres entitats i empreses estem impulsant. Per això hem signat un conveni de col·laboració amb la Fundació Joan Roma del CST, per poder millorar l’alimentació i l’atenció dels infants amb les millors eines d’innovació i oferint al livinglab tot el coneixement que podem dinamitzar de la comunitat educativa de les escoles que gestionem. Esperem que en els pròxims mesos puguem ja tenir espais disponibles per poder-nos ubicar físicament en aquest entorn tan interessant com és Torrebonica.

- – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - -

EXPERIÈNCIA EN LA XARXA

FRESCOOP-MÉSMÉS: Projecte MESFRESC UTE
L’entitat Mesfresc neix per donar resposta a la necessitat d’una nutrició basada en productes frescos i de proximitat, de producció integrada i ecològica als quatre menjadors escolars de l’Ajuntament de Vacarisses, combinada amb una resposta pedagògica també innovadora a la necessitat d’un Espai del Migdia pensat per que els infants  puguin relaxar-se entre les classes de matí i tarda. Els infants poden triar les activitats o senzillament descansar. Als monitors i monitores els oferim  eines pedagògiques, a traves del nostre servei de psicopedagogia, per assegurar una bona atenció als infants amb tdh, síndrome espectre autista o trastorns sensorials o cognitius. Per fer-ho ens hem unit +Més. Eficiència Social i Frescoop, dues cooperatives germanes de la Xarxa Cooperativa.

Estem a l’inici del projecte i la primera lliçó és que cal treballar molt entre les famílies, els infants i Mesfresc la nova proposta nutricional. Per això, hem fet assemblees amb les famílies explicant el projecte i la seva necessitat. Tant des d’una perspectiva de la salut – la Generalitat acaba de canviar la piràmide d’aliments per augmentar la freqüència de la proteïna vegetal al 50%-  com des d’una perspectiva educativa per facilitar el necessari canvi d’hàbits alimentaris. De les assemblees amb les famílies s’han resolt dubtes, hem recollit bones idees per ajudar a incorporar aquestes propostes a l’àmbit familiar i en general hem generat sinergies entre famílies i Mesfresc per avançar en el nostre projecte nutricional. També hem creat la figura del Xef del Dia entre els infants. Tres infants entren a cuina amb uniforme de cuiner, se’ls ensenya els diversos aparells i se’ls deixa manipular el menú del dia. Després surten a mostrar els plats que s’oferiran als infants i s’explica la seva composició. Aquesta activitat ha ajudat molt a millorar la percepció dels infants dels menús basats en un 50% de proteïnes vegetals.